Nataschyaa Ameer
LAST LOGIN : 15 APRIL 2017

Tuesday, January 10, 2012

Apakah itu 'catalyst' ?

CATALYST: Ibarat sebuah kelas yang mempunyai murid yang ramai di suruh menjawab 10 soalan tetapi tidak menyiapkannya. Sebaliknya mereka melakukan hal yang lain seperti berjalan-jalan bercakap dan sebagainya. Tiba-tiba pengetua berdiri di muka pintu. Secara tiba-tiba semua murid duduk di tempat masing-masing dan menyiapkan 10 soalan yang di beri. Mereka tetap melakukan 10 soalan, tidak lebih dari itu. 

So, conclusion nya pengetua itu di ibaratkan sebagai catalyst. Catalyst adalah satu chemical yang membantu mempercepatkan sesuatu proses. Wah! Creative cikgu Chemistry bagi satu keadaan yang mudah supaya murid-murid dia jadi lebih faham.

Assalamualaikum semua,

Wah lama tak berceloteh panjang. Masa sangat lah mencemburui kita. That's why kita tak dapat nak type panjang lebar. First of all, selamat tahun baru buat semua. Selamat membaca kepada followers terutama followers baru :)

Alhamdulillah Tasha dah lalui banyak kenangan manis, pahit, tawar dan sebagainya dengan lancar pada tahun 2011. Harap-harap 2012 akan memberi banyak kemanisan daripada tahun sebelumnya. Dan, tahun ni Tasha ambil SPM. Sangat berharap dapat memperoleh keputusan yang lulus lagi cemerlang, insyaALLAH. Tapi kena berusaha juga kan, bukan cukup takat berdoa je. Lepas tu baru boleh tawakal.

Classmates masih seperti dulu. Tak ada yang baru, kekal yang lama. Begitu juga dengan persiapan baju, dan beg. Azam nak jadi pelajar cemerlang masih belum termakbul di sebabkan malas yang sentiasa bermaharajalela. Setiap pagi bangun dengan semangat nak capai straight As' tapi sikap malas selalu menghalang. Apa pun nak kena atasi malas ni. Satu tahun je lagi nak tempuh alam persekolahan. Then banyak lagi cabaran yang menanti kan. Baiklah sampai sini saja. Ada masa, kita update ya :)


Selamat maju jaya buat Adik Norisha untuk bertandingan bakat Youtube. InsyaAllah kalau ada rezeki, dapat lah RM 100K tu. Kalau tak, usaha lagi. Rezeki ada kat mana-mana. Love youu :*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...