Nataschyaa Ameer
LAST LOGIN : 15 APRIL 2017

Sunday, April 24, 2011

Ada lagi ke lelaki macam ini?

Photobucket
Ehsan dari Pakcik Google


Syok nya kalau dapat boyfie macam ciri-ciri dekat bawah ini. Boleh bimbing ke arah kebaikan yang membuahkan hasil kebahagian dekat Akhirat kelak. Tapi ada ke lagi lelaki sebegini dalam era ini? Kalau ada pun kan, SEGELINTIR ke kot.




  • Saya suka sangat tengok jari- jemari teman wanita saya, cantik betul, sungguh ! Sampai saya takut nak pegang. Bukan takut jari- jemarinya patah, tapi takut nanti jari- jemari kami tidak boleh saling bantu- membantu di satu hari yang amat dahsyat di hadapan Yang Maha Esa.
  • Saya suka sangat tengok rambutnya. cantik betul…sungguh ! Sebab itu saya belikan dia tudung. bukan sebab cemburu orang lain tengok, bukan! tapi sebab saya mahu rambutnya sentiasa tertutup macam dalam iklan dot..dot dot itu sampai bila- bila..takut nanti dibakar dek api neraka, di satu hari yang amat dahsyat di hadapan Yang Maha Pencipta.
  • Saya suka sangat tengok body teman wanita saya..solid betul.sungguh ! Sebab tu saya belikan dia telekung supaya masa berdating dengan Kekasih dia Yang Utama, dia jaaaauh lebih cantik dan berseri menghadap-Nya. Saya pun tumpang dapat pahala…syoknya!
  • Saya sangat sedih bila tengok teman wanita saya tidak tidur, tidak makan sebab rindukan saya. saya pun macam itu juga. si dia tanya, ‘apa ubatnya bang?’ saya pun bagi dia al-Quran sebagai penenang jiwa.. Semoga dia cintakan-Nya lebih daripada saya.
  • Saya sedih tengok dia selalu pesan macam- macam.” makan, minum, jaga diri, pandu kereta elok- elok…nanti awak sakit saya juga yang susah hati…bla bla bla”. tapi bila tengok wayang sama- sama, terlepas asar dan maghrib begitu saja, dia tidak kata satu apa pun. aduuuh….berdosanya saya.
  • Saya memang sayang sangat pada dia. saya mahu jumpa dia, bersama dia. cinta yang abadi di dunia dan berkasih sayang di akhirat, dan dapat berdating di syurga kerana di situlah tempat yang kekal selamanya- lamanya.


P/S : Bak kata Mayra, bukan nak tunjuk baik atau alim sangat. Tapi, saja nak kongsi dengan korang.  hehe. Apa-apa pun, credit to her and Pakcik Google :)

8 comments:

aSiMiRa.aSiM said...

laki baik tu ade tasha..kne la carik..nak pat yg baik kne la lindung diri jadi baik..hehe..ubungan ngan tuhan mmg jage..tapi kne jge ubgan ngan manusie..jgn sombong sume..=) gud luck tasha..

nasri said...

huhu..sy doakan awk dpt boyfie mcm tu ea..hehe~

Natasha Amer said...

#ASIMIRA.ASIM
-InsyaALLAH.. thanks abg =)

#NASRI
-Haha, AMIN !! Thankyou :D

nelly said...

InsyaAllah ada ^^

FARISZ@AZ.Com said...

Masih ada lelaki yang baik dan masih ada wanita yang baik.

Untuk mendapat lelaki yang baik , si wanita kena berusaha jadi baik.
Untuk mendapat wanita yang baik , si lelaki kena berusaha jadi baik.

YOUsoF said...

Semoga jumpa yang paling sesuai ok! ;)




thanx jugak kongsi elmi camni...

Natasha Amer said...

#Nelly
-InsyaAllah . AMIN !

#Farisz@az.com
- Setuju. Terima kasih atas nasihat :)

#Yousof
-Haha, thankyou. no big deal :D

nik lan nik mat said...

aku la laki tu...huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...